• Reklama

Aliexpress - Spór, dodatkowe opłaty, Xiaomi

Aliexpress , co warto kupić w Chinach, co się opłaca, co ma dobrą jakość i niską cenę? Najlepsze znaleziska, kupony, cebule, promocje. Recenzje zakupów z aliexpress, unboxingi paczek z Chin.
Wszystkie chińskie sklepy.

Aliexpress - Spór, dodatkowe opłaty, Xiaomi

Postprzez illusion3 » 18 wrz 2017, o 11:36

Proszę o porade co robić, w skrocie dla lepszego ogarnięcia tematu historia w punktach:
1. Kupilem telefon xiaomi w lipcu 2017 na Ali sprzedawca Eternal Team.
2. Użytkowałem go 10 dni, zepsuł sie samoistnie wyświetlacz.
3. Otworzyłem spór z chińczykiem, gdzie jedną z jego sugestii było sprawdzenie w lokalnym serwisie czy da sie telefon naprawić.
4. Bylem w dwóch serwisach, w Poznaniu wycenili na 450 zł, w Warszawie na 500 zł.
5. Odpisałem na ile wycenili chińczyk, napisał ze to za duzo i ze mam go odesłać do nich.
6. Wysłałem go 28 lipca br.
7. Doszedł dzisiaj po .. 50 dniach! No i chińczyk pisze, że mam zapłacić 31$ ich lokalnych opłat bo jeśli nie opłacę to on nie odbierze telefonu i zostanie zwrócony do mnie.
8. Odpisałem, że chyba żartuje. Jest to reklamacja wadliwego telefonu, a nie zakup przez niego nowego telefonu ode mnie. Ma to załatwić w urzędzie zgodnie ze stanem faktycznym.
9. chinczyk odpisał, że to jest podatek.
10. Moja odpowiedz aby wyslał potwierdzenie lub regulacje prawną ktora o tym mowi, ze należą sie dodtkowe oplaty. Tym bardziej, że ja w Polsce oplacilem przesylke.

Moje przemyślenia, jest to mój 5 telefon kupiony w Chinach, pierwszy raz problem mam ze sprzedającym. Jestem totalnie rozczarowany, narazie jestem 1000 zł w plecy no i juz ponad 50 dni bez "nowego" telefonu. Mało tego jestem właśnie naciągany na kolejne 150 zł. Kpina, po takiej akcji odechciewa mi się zakupów u chińczyków. Moja korespondencja na Ali ze sprzedającym liczy ok. 100 wiadomości.

Pytanie do was czy jest szansa na odzyskanie kasy? W jaki sposób mam żądać od Ali pomocy? Spor na Ali trwa 30 dni - ten okres się już skończył. Później jest jeszcze dodatkowe 10 dni - ten okres tez się skończył. Nadal spór jest otwarty ale nie rozstrzygnięty wtf.
illusion3
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 wrz 2017, o 11:29
Telefon:: Xiaomi

Reklama

Re: Aliexpress - Spór, dodatkowe opłaty, Xiaomi

Postprzez clorox » 18 wrz 2017, o 12:43

Zanim odesłałeś pytałeś sprzedawcę jaką wartość zadeklarować i co napisać w deklaracji na przesyłce? Zwykle proszą o wpisanie $30-$40 bo wtedy przesyłka jest zwolniona z opłat celnych u nich. Jeżeli zadeklarowałeś pełną wartość no to nie dziwne, że są opłaty celne - ty opłaciłeś tylko koszt wysyłki. Najlepiej wejdź na chat z supportem Ali i podpytaj co masz zrobić ze sporem. I pamiętaj o tym, że masz chargeback jakby co.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2017, o 13:57 przez clorox, łącznie edytowano 1 raz
"Trzeba mieć dużo cierpliwości, by się jej nauczyć." - Stanisław Jerzy Lec
Avatar użytkownika
clorox
VIP
 
Posty: 1361
Dołączył(a): 22 cze 2015, o 18:44
Pochwały: 90
Telefon:: Meizu M2
ROM: Flyme 4.3.2.A

Re: Aliexpress - Spór, dodatkowe opłaty, Xiaomi

Postprzez illusion3 » 18 wrz 2017, o 12:55

Dziekuje za odpowiedz, napisalem prawdziwą wartośc 220$. Chinczyk nie pisal nic o zaniżeniu wartości. Nie mam już siły na walczenie z nimi. Poczytalem o chareback i wniosek kieruje do swojego banku tak?
illusion3
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 wrz 2017, o 11:29
Telefon:: Xiaomi

Re: Aliexpress - Spór, dodatkowe opłaty, Xiaomi

Postprzez rodan77 » 18 wrz 2017, o 12:57

clorox, skąd masz info o 13 miesiącach na chargeback ?
Ja w wiekszości artykułów na ten temat widziałem 120 dni, w wyjatkowych wypadkach do 540, ale nie wiem czy ten przypadek podchodzi pod ten wyjątek. Np. tu http://www.cardholder.pl/niezbednik-klienta-banku/chargeback-jak-skorzystac/
rodan77
AKTYWNY
 
Posty: 643
Dołączył(a): 17 lut 2016, o 22:36
Pochwały: 67
Telefon:: Nubia M2

Re: Aliexpress - Spór, dodatkowe opłaty, Xiaomi

Postprzez clorox » 18 wrz 2017, o 13:10

Może rzeczywiście krócej - zależy to od organizacji płatniczych które określają terminy, w których bank wydawca karty może wprowadzać reklamacje transakcji kartowej. Jak się interesowałem chargebackiem to mi gdzieś w oko wpadło, ale nie mam w zakładkach - muszę poszukać.

[EDIT] Masz rację. Sprawdziłem w Visa i Mastercard, jest jak piszesz 120 dni. Moja pomyłka. :-P
"Trzeba mieć dużo cierpliwości, by się jej nauczyć." - Stanisław Jerzy Lec
Avatar użytkownika
clorox
VIP
 
Posty: 1361
Dołączył(a): 22 cze 2015, o 18:44
Pochwały: 90
Telefon:: Meizu M2
ROM: Flyme 4.3.2.A

Re: Aliexpress - Spór, dodatkowe opłaty, Xiaomi

Postprzez marcoos1 » 19 wrz 2017, o 00:35

Pytanie do tych wszystkich co to na lewo i prawo tylko chargeback jako główne narzędzie stosują. Chargeback służy do ochrony gdy kupiłeś coś (nie ziemniak) a dostałeś ziemniaka.
Tutaj kolega kupił telefon, dostał dokładnie to co zamówił. Telefon się zepsuł. Odsyła do sprzedawcy, ale wiadomo, że to jest poza EU więc mogą być opłaty jakieś dodatkowe (jak np w Polsce VAT).
I teraz wkraczają doradcy z opcja chargeback. Ja się pytam na jakiej podstawie? Czy sprzedawca go oszukał i sprzedał coś innego? Czy sprzedał mu towar zepsuty (telefon działał, ale się zepsuł co się zdarza)?

Jest tu kilku handlarzy na forum i jestem ciekawy czy sprzedając towar Chińczykowi (mała szansa by coś kupili od nas, ale to przykład) jak by postąpili? Chińczyk pisze, że telefon padł. Wg mnie opcja z pytaniem w lokalnym serwisie jest ok. Za drogo więc taki polski sprzedawca zrobiłby to samo czyli kazał odesłać do siebie i dał do naprawy gdzie jest taniej. Ale towar idzie z Chin i jest do zapłaty VAT + obsługa pocztowa i pewnie ten polski sprzedawca zrobiłby to samo czyli kazał te opłaty uiścić Chińczykowi
marcoos1
VIP
 
Posty: 1082
Dołączył(a): 14 sty 2014, o 00:37
Pochwały: 82
Telefon:: samsung


Powrót do AliExpress - znaleziska, promocje, opinie i dyskusje co warto kupić



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama