• Reklama

Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już standard?

Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez wacie72 » 2 sty 2017, o 17:00

Nie "otrzymałem" bo piszę teoretycznie.
Czytaj ze zrozumieniem , paczka dociera powiedzmy po pół roku , 8 miesiącach gdy przewoźnik ma obowiązek już wcześniej wypłacić odszkodowanie ?

No chyba że wtedy przewoźnik zwraca się o zwrot odszkodowania od wysyłającego.
Avatar użytkownika
wacie72
AKTYWNY
 
Posty: 708
Dołączył(a): 18 maja 2014, o 15:59
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 37
Telefon:: Xiaomi Redmi Pro

Reklama

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez grens » 2 sty 2017, o 22:22

marcoos1 napisał(a):Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!


Wiesz, czy tak sądzisz?
Wybrana opcja wysyłki była: "AliExpress Standard Shipping". Wiem, że takie przesyłki są dotowane przez rząd chiński. Jaka tu wina sprzedawcy, skoro wysłał paczkę? Wydaje mi się (bo pewności nie mam) że to jednak AliExpress ponosi odpowiedzialność i oni są stratni.
grens
 
Posty: 0
Dołączył(a): 18 cze 2015, o 08:37
Telefon:: Lenovo K3 note

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez marcoos1 » 2 sty 2017, o 23:46

Ali nic nie ryzykuje. Sprzedawca otrzyma kasę jak otrzymasz towar, więc jak nie otrzymasz (a wysłał) to będzie w plecy.
marcoos1
VIP
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 14 sty 2014, o 00:37
Pochwały: 78
Telefon:: samsung

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez grens » 3 sty 2017, o 01:28

Powtarzanie niewiele wnosi. Nie sprawi też, że stanie się prawdą. Dalej nie wiem czy to wiedza czy tylko Twoje przypuszczenia?
grens
 
Posty: 0
Dołączył(a): 18 cze 2015, o 08:37
Telefon:: Lenovo K3 note

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez Flyagaric » 28 lut 2017, o 16:28

Odświeżam temat, bo wygląda na to, że Ali robi pod górkę kupującym jeszcze bardziej! W popularnym ostatnio wątku (ten o CE) pojawił się taki oto wpis:
certyfikat-ce-zatrzymanie-przesylki-przez-uc-t32737-396.html#p334375

Mocno niepokojące, bo kupujący nie dostał przesyłki, sprzedający ma w nosie prośby o certyfikat, a Ali nie tylko nie przedłuża ochrony, ale też staje po stronie sprzedawcy.
Wygląda na to, że przedmioty do zakupu na Ali i sam proces będą musiały spełniać kilka istotnych warunków żeby czuć się bezpiecznym. Może warto by się właśnie skupić na tych warunkach i opisać ewentualne problemy i potencjalne rozwiązanie ich.
Certyfikat CE - sprawa omawiana doskonale w innych wątkach, ale skupmy się tu na tym jak unikać ryzyka, jak prowadzić dysputę z Ali i co robić kiedy Ali zamknie dysputę z naszej winy. Przecież w sytuacji braku CE, przedmiot wróci do nadawcy, a kasę za to już on dostał. Nie spodobało mi się podejście Ali.

Więc jak minimalizować ryzyko:
1. Truizm - kupować tylko elektronikę, o której wiemy, że oznaczenia CE posiada. Mamy krótką listę fonów tu na forum, ale to niewiele. Można więc googlować strony producentów w poszukiwaniu tego certyfikatu, lub pytać sprzedawcę o niego, ale przed zakupem.
2. Kupować elektronikę z wysyłką z UE. Dodatkowy plus, to brak VATu.
3. PayPal byłby po naszej stronie, ale na Ali go nie ma, więc płacić kartą kredytową - mamy chargeback.

Co robić w przypadku jak w podanym linku:
1. Jeśli płacone kartą, to pewnie są podstawy do Chargebacka.
2. Jeśli płacone przez Przelewy24, to tam pytać o procedurę reklamacyjną.

Tyle co wymyśliłem na szybko - proszę innych o uzupełnianie tematu i rozwijanie dyskusji.
Kod: Zaznacz cały
[cyt. @ra-vau]nie rób sobie kłopotów kupując leegouleluleleaoukitephony. 
Kup u nas w biedronce, coś w tych pieniądzach (...) a dostaniesz 2lata gwarancji
Flyagaric
VIP
 
Posty: 3548
Dołączył(a): 7 maja 2015, o 22:38
Pochwały: 116
Telefon:: Haier
ROM: Bassrockers

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez clorox » 28 lut 2017, o 19:46

Po przeczytaniu posta z linka zastanawiam się czy nie lepiej było iść w kierunku zaginięcia przesyłki. Wtedy to sprzedający jako nadawca powinien zgłosić reklamację do przewoźnika i otrzymać odpowiedź co z paczką. Na jego ewentualne próby zbycia tematu, że przesyłka na cle itd, odpowiedzieć, że owszem status jest z kontroli celnej, ale nie powinna ona trwać tak długo, bo gdyby coś nie było jak trzeba, to paczka by już dawno wracała do nadawcy. Wiem, że to tylko moje gdybanie, ale kolega piszący tego posta trochę niepotrzebnie moim zdaniem szedł w stronę CE i pisania, że może przesyłka wróci, ale nie wiadomo kiedy. W końcu jest gwarancja zwrotu pieniędzy w przypadku niedoręczenia w ciągu 60 dni i w tym temacie trzeba było spierać się z Ali.

Co do obecnego wyjścia z sytuacji to co napisałeś wyczerpuje chyba temat. Bez wsparcia Ali zostaje tylko chargeback.
Avatar użytkownika
clorox
VIP
 
Posty: 1249
Dołączył(a): 22 cze 2015, o 18:44
Pochwały: 86
Telefon:: Meizu M2
ROM: Flyme 4.3.2.A

Poprzednia strona

Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama