Switch to full style
Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.

Regulamin działu

Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE
Odpowiedz

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

9 sty 2015, o 10:04

Wer Warszawa 225481356 Wer Pruszcz gd. 586925301

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

9 sty 2015, o 11:11

Same telefony są mało przydatne, i tak rzadko kiedy ktoś tam odbiera. Podawajcie raczej adresy mailowe, na które można wysyłać dokumenty.

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

9 sty 2015, o 20:04

Kolejna porcja, tym razem:

SPORY I REKLAMACJE

P: Co to jest Spór (Dispute Order)?
O: To funkcjonalność, która pozwala rozstrzygnąć kwestie sporne dotyczące zamówienia. W pierwszym etapie odbywa się to na poziomie klient – sprzedawca, na poziomie drugim (eskalacja sporu) przy udziale pracownika Aliexpress.

P: Kiedy powinienem skorzystać ze Sporu?
O: Wtedy gdy próba wyjaśnienia spornych kwestii ze sprzedawcą za pomocą zwykłych wiadomości nie przynosi efektu.

P: Po jakim czasie mogę otworzyć spór?
O: Spór można otworzyć najszybciej 5 dni po wysłaniu przesyłki przez sprzedawcę.

P: Z jakiego powodu mogę otworzyć Spór?
O: Nie ma tu jakichś ograniczeń. Najczęstszym powodem otwierania Sporów są opóźnienia w dostawie, zaginięcia przesyłek, nieoryginalny przedmiot, niezgodność towaru z opisem aukcji, uszkodzenia towaru, mniejsza ilość od zakupionej itp.

P: W jaki sposób otworzyć spór?
O: Wejdź w szczegóły zamówienia (View Detail) i kliknij Open Dispute. W pierwszym punkcie zaznaczasz wybór otrzymałem/nie otrzymałem przesyłkę. W zależności co wybierzesz, masz kilka opcji na wyszczególnienie problemu. W drugim punkcie są Twoje żądania – full refund/częściowy refund (tylko gdy otrzymałeś przesyłkę). Poniżej jest okienko, w którym możesz opisać problem (tylko po angielsku!) a także opcja dodawania zdjęć. Punkty zaznaczone czerwona gwiazdką muszą zostać wypełnione. Jeśli wybierzesz opcję „otrzymałem przesyłkę” także opcja dodania zdjęć jest obowiązkowa. Po uzupełnieniu wszystkiego klikasz Submit.

P: Ile czasu na odpowiedź ma sprzedawca?
O: Pięć dni.

P: Co się stanie jeśli sprzedawca nie odpowie na mój Spór (nie zaakceptuje go lub nie odrzuci)?
O: Spór zostanie zaakceptowany na Twoich warunkach. Uwaga! Samo napisanie przez sprzedawcę odpowiedzi nie rozwiązuje Sporu. Sprzedawca musi go zaakceptować lub odrzucić.

P: Co się dzieje gdy sprzedawca zaakceptuje spór?
O: Zostaną spełnione twoje warunki – częściowa lub pełna refundacja.

P: Jak długo czeka się zwrot pieniędzy?
O: Zwykle trwa to kilka dni, maksymalnie 15 dni roboczych. Status Twojej refundacji możesz podejrzeć w zakładce Financial. Zwróć uwagę na to, że w zależności od banku, zwrot czasami jest księgowany z taką samą datą z jaka była wykonana płatność.

P: Czy zostanę poinformowany o zwrocie pieniędzy?
O: Nie ma takiej informacji, musisz sprawdzać stan konta.

P: Sprzedawca namawia mnie abym zakończył spór a on sam zwróci mi pieniądze (przelewem PAY PALEM itp.) Czy zgodzić się na to?
O: W żadnym wypadku. Twoje pieniądze ma Aliexpress i to oni Ci je zwrócą.

P: Sprzedawca domaga się ode danych mojej karty kredytowej aby móc przeprowadzić full refund. Czy mam mu je wysłać?
O: W żadnym razie. To nic innego jak ordynarna próba okradzenia Cię.

P: Co się dzieje gdy sprzedawca nie zaakceptuje sporu?
O: Sprzedawca odrzuci Twoje żądania, przedstawi swoje rozwiązanie i spór będzie oczekiwał na Twoją akceptację tych warunków. Masz na to 14(?) dni. Jeśli nic nie zrobisz, po tym terminie spór eskaluje się automatycznie i sprawą zajmie się Aliexpress.

P: Czy mogę sam eskalować spór przed tym terminem?
O: Oczywiście możesz to zrobić.

P: Próbuję eskalować spór (opóźnienie w wysyłce) ale nie mogę tego zrobić, pojawia się komunikat, że sprzedawca zadeklarował, że przesyłka dotrze w określonym terminie. Co zrobić?
O: Czekać. termin podany przez sprzedawcę to najczęściej ostatni dzień terminu dostawy. Po tym terminie albo zostanie przyznany Ci automatycznie full refund albo będziesz mógł eskalować spór.

P: Moja przesyłka jest ciągle w drodze, sprzedawca namawia mnie do zakończenia sporu. Co robić?
O: Nic, czekać, jeśli przesyłka do Ciebie dotrze, zawsze zdążysz go zamknąć.

P: Zaakceptowałem rozwiązanie sporu zaproponowane przez sprzedawcę. Czy mogę otworzyć spór po raz drugi?
O: Nie.

P: Minął okres ochrony, przegapiłem założenie sporu. Jak mogę go teraz otworzyć?
O: Nie możesz transakcja jest zakończona, sprzedawca otrzymał zapłatę za swój towar.

P: Moja przesyłka została zatrzymana przez Urząd Celny, pewnie w celu naliczenia VAT. Czy mogę jej nie odbierać a później założyć spór i zażądać full refund?
O: W zasadach refundacji Aliexpress jest zapis, który mówi, że nie przysługuje ona gdy przesyłka nie zostanie odebrana z powodu należności celnych. Nie możesz więc liczyć na full refund, jedyne co możesz zrobić to negocjować ze sprzedawcą refundację pomniejszoną o jego koszty wysyłki (powiększone o koszt odesłania towaru z Urzędu celnego).

P: A co jeśli przesyłkę zatrzymał Urząd Celny na polecenie UKE z powodu braku odpowiednich certyfikatów?
O: Tu sprawa wygląda trochę inaczej. Jeśli sprzedawca zapewnił Cię, że takie Certyfikaty są, lub taką informację zamieścił na aukcji, w wypadku odesłania towaru do sprzedawcy możesz domagać się full refund z powodu niezgodności towaru z opisem. Co innego jeśli nie dopytałeś o to, w takiej sytuacji postępowanie jak punkcie wyżej.

P: Otrzymałem towar, który nie do końca jest zgodny z opisem aukcji ale byłbym skłonny go sobie zostawić za niższą cenę. jak to zrobić.
O: Spór to nie tylko żądanie full refund, możesz domagać się dowolnej refundacji. Od zasadności żądania i twoich umiejętności negocjacyjnych zależy jaką kwotę ugrasz.

P: Założyłem spór, czekam na jego rozstrzygnięcie, ale chciałbym zmienić żądania. Czy mogę to zrobić?
O: Tak, każdy rozpoczęty spór można edytować.

P: Zażądałem pełnego zwrotu za moje zakupu, sprzedawca zgadza się ale chce abym odesłał towar do niego. Czy może tego wymagać?
O: Tak, nie możesz oczekiwać, że zachowasz towar i dostaniesz pieniądze, zwłaszcza jeśli chodzi o drogie przedmioty (telefony, elektronika). Przy tanich zakupach sprzedawcy często godzą się na zatrzymanie produktu przez kupującego, zwracając jednocześnie należność. jednak nawet odsyłając drogi zakup, możesz spróbować wynegocjować zwrot Twoich kosztów poniesionych na odesłanie paczki.

P: W jaki sposób odesłać towar do sprzedawcy?
O: Najlepiej Pocztą Polską, listem poleconym (bezwzględnie! – musisz mieć potwierdzenie wysyłki).

P: Chcę założyć spór i zażądać zwrotu części kwoty za to, że paczka doszła po bardzo długim czasie. Na co mogę liczyć?
O: Na nic. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za to, jak działa poczta w Chinach czy w Polsce. Kupując w Chinach bierzesz na siebie ryzyko długiego oczekiwania i przerzucanie go na sprzedawcę jest dziecinadą.

P: Spór zakończył się po mojej myśli, chciałbym teraz wystawić odpowiedni fedback kupującemu ale nie widzę takiej opcji.
O: Po zakończeniu sporu nie ma możliwości wystawienia opinii sprzedającemu.

P: Wygrałem spór, odesłałem produkt, otrzymałem zwrot pieniędzy. Czy w tej sytuacji mogę się ubiegać zwrot VAT, który zapłaciłem gdy przesyłka przyszła do Polski?
O: Niestety nie, VAT nie jest zwracany.

P: Założyłem spór bo moja przesyłka nie dotarła, wygrałem go, otrzymałem zwrot pieniędzy. Po tym wszystkim jednak moja paczka przyszła. Jak mam postąpić?
O: Cóż, uczciwie byłoby zapłacić za towar, który otrzymałeś. Najprostszym rozwiązaniem jest poinformować o zaistniałej sytuacji sprzedawcę, kupić jeszcze raz u niego ten sam towar, zapłacić go a później potwierdzić otrzymanie bez wysyłania paczki przez sprzedawcę.

P: Moja przesyłka trafiła na cło i naliczono mi VAT. Czy mogę otworzyć spór i zażądać zwrotu od sprzedawcy tego co zapłaciłem do UC?
O: Chcesz żądać zwrotu tego co zapłaciłeś z godnie z polskim prawem? Nie da rady, należności celne pozostają tylko i wyłącznie po Twojej stronie.

P: Wysyłam towar do sprzedawcy na naprawę gwarancyjną. jak wyegzekwować od niego koszty wysyłki?
O: Kupujący, o ile nie jest to jasno określone inaczej, zawsze wysyła towar na naprawę gwarancyjną na swój koszt.

Najważniejsze tematy traktujące o w/w problemach:

jak-otworzyc-spor-na-aliexpress-t3156.html

reklamacja-telefonu-z-chin-t3340.html



Jak zwykle czekam na poprawki, sprostowania i uzupełnienia.

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

9 sty 2015, o 20:23

Zamieściłem pierwszą wersję FAQ działu zakupów. Czekam na poprawki sugestie.
Moderatorów proszę aby odsyłali pytających do tego tematu i usuwali pytania, na które odpowiedź znaleźć można w FAQ.

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

15 sty 2015, o 15:39

Czy ktoś czuje się na siłach napisać do FAQ parę pytań i odpowiedzi dotyczących sprowadzania podróbek, ich zatrzymań, konsekwecji itp.?

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

20 sty 2015, o 11:48

NL ma inne statusy dla listów poleconych czyli w kopercie ( zamówiona klapka do telefonu ) nie wiem może warto to dodać do FAQ .

Kod:
Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!


Translator tłumaczy na 17 track to ale może i błędnie nie znam angielskiego

4. Element opuścił kraj pochodzenia
3. Element jest na lotnisku kraju pochodzenia
2. Element jest gotowy do wysyłki
1. Element jest pre polecana

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

22 sty 2015, o 00:12

kolejny nowy oczywiście to dotyczy małych przesyłek
The item is at the handover point from freight carrier to PostNL

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

27 sty 2015, o 09:36

wer pruszcz gdański
oc-322090@gdy.mofnet.gov.pl
58 785-47-84 urząd celny
58 692-54-83 tutaj pytać numer księgi

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

9 lut 2015, o 22:29

Przeżyłem szok. Dziś dotarła do mnie paczka z zamówionym telefonem ZTE Z5S jak zawsze. Biorę się do rozpakowywania, a tu po wyjęciu z pudełka stwierdziłem brak telefonu w środku . Na pierwszy rzut oka wszystko niby w porządku, ale jak się bliżej i dokładniej przyjrzeć to widać powtórnie sklejony karton od spodu. Wygląda na to ,że ktoś ukradł telefon i zakleił z powrotem i tak paczka dotarła do mnie. Poczta mnie zlała,złożyłem reklamację , ale oni twierdzą ,że nic do tego nie mają. Policja twierdzi ,że nie ma znamion przestępstwa i każą się kontaktować ze sprzedawcą bo może nie wysłał. A telefon niby przechodził przez urząd celny bo jest pieczątka. Nie wiem co robić jestem załamany bo to moja pierwsza taka "przygoda" z zakupem . Atak bardzo chciałem go mieć !
Telefon kupiłem w http://www.lightinthebox.com/pl/zte-nub ... 05645.html

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

9 lut 2015, o 23:01

Ok, przykra sprawa. Tylko co to ma wspólnego z wątkiem, w którym piszesz??? Mam to zamieścić w FAQ?

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

16 gru 2015, o 14:58

Cześć.
W części FAQ dotyczącej zwrotu podatku VAT:

P: Wygrałem spór, odesłałem produkt, otrzymałem zwrot pieniędzy. Czy w tej sytuacji mogę się ubiegać zwrot VAT, który zapłaciłem gdy przesyłka przyszła do Polski?
O: Niestety nie, VAT w tej sytuacji nie jest zwracany.


Nie jest tak do końca. Można ubiegać się o zwrot VAT i jest to jak najbardziej respektowane przez Urząd Celny - właśnie przed momentem z nimi rozmawiałem.

Po kolei:
1. Spór ze sprzedawcą zakończył się pozytywnie.
2. Otrzymujemy zwrot części "netto" (tej płaconej w Chinach).
3. Odsyłamy przedmiot sporu (np. wadliwe urządzenie / telefon) przesyłką z trackingiem do sprzedawcy.
4. Po odebraniu przesyłki (potwierdzenie dostarczenia, zwrot pieniędzy) wysyłamy pismo do właściwego Oddziału Celnego, dołączając:
a) potwierdzenie pierwotnej opłaty VAT
b) potwierdzenie nadania i odbioru przesyłki zwrotnej
c) potwierdzenie zwrotu pieniędzy przez sprzedawcę

Tyle teoria, tak mówią w WER/UC.
Co do praktyki, będę miał okazję to przetestować na sobie, bo właśnie jestem w środku sporu o niedziałające urzadzenie od którego zapłaciłem VAT.

Re: [Wątek roboczy] Tworzymy FAQ dotyczące problematyki zaku

16 gru 2015, o 15:10

Ok, jesli teoria pokryje się z praktyką, naniosę poprawki. Daj znać.
Odpowiedz