• Reklama

Star/Bluebo B6000 - wydajność w grach.

i9220 (N9000), A2000, X18i, X 10 GPS TV, A5000, A7272,

Star/Bluebo B6000 - wydajność w grach.

Postprzez xbit » sobota, 9 listopada 2013, 16:21

Witam!

Wczoraj przyszedł mi Star/Bluebo B6000 - rozdzielczość ekranu 720p, MTK6589T, 1GB RAM.

I zauważyłem, że gry działają jakby w kratkę - wgrałem jako pierwsze GTA Vice City. Na medium chodziło dobrze, ale czasami były mega ściny - jak się chwile pobawiłem wyłączanie aplikacji itp. było podobnie, potem zmieniłem wszystkie ustawienia na max i gra zaczęła zapierdzielać jak szalona - choć wcześciej też dawałem max ustawienia i przycinało. Teraz jak włączam GTA to chyba cały czas jest już OK - na maxie chodzi elegancko - jak jest więcej samochodów lub dzieje się sporo to troszkę zwalnia.

Wgrałem też Most Wanted - jak na moje oko to chodzi tak na 25-30fps ze spadkami do 20fps albo niżej - nie jest to w 100% płynnie, aczkolwiek jest dobrze ale czy tak dobrze jak mogłoby być?

Wgrałem program FPS Meter ale niestety pokazuje cały czas 0FPS - czy jest jakiś zamiennik?

Wgrałem również program CPU Usage Monitor i w Core mam coś takiego:
Core 1 Avg: 23%, Min: 3%, Max. 70% // Core 2 Avg 8%, Min: 8%, Max, 65% // Core3 Avg 1%, Min: 1%, Max, 60% natomiast w // Core 4 Avg 0%, Min: 0%, Max, 0%

Czy jest jakiś program który pokaże mi użycie procesora/ramu/ew. grafiki w czasie gry?

pozdrawiam

ps. Chciałbym zmienić w nim ROM - są na needrom.com. Czy może któs w skrócie napisać na co uważać?
xbit
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 7 października 2013, 23:26

Reklama

en.001phone.cn=

Re: Star/Bluebo B6000 - wydajność w grach.

Postprzez zriel » sobota, 9 listopada 2013, 17:09

Pełnię kontroli nad aplikacjami będziesz miał instalując np. popularny go launcher(zamiennik systemowego launchera) - program wymaga roota. Co do użycia procesora - nie ma jeszcze na androida gier które wykorzystały by więcej niż 2 rdzenie, wyjątkiem moze być najnowsza (polska zresztą) Anomaly 2, ale ona raczej na tablety jest.Ograniczeniem tu jest nie tylko cpu ale i RAM - nie koniecznie musi to być 2GB , MT6589T może obsługiwać zarówno moduły LP DDR 2 jak i LP DDR 3, a większość tańszych smartfonów ma te pierwsze, kolejna sprawa to rodzaj zastosowanej pamięci NAND - to tzw. ROM, czyli pamięć wewnętrzna, te tańsze potrafią być wolniejsze niż dobra karta micro SD class 10, a od tego zaleeży szybkość ładowania do pamięci telefonu danych z których korzysta gra. Jeśłi gra jest zainstalowana na karcie micro SD to od jej klasy zależy wydajność - do nowych smartfonów polecam tylko najnowsze class 10 UHS-I(nie samo class 10), np,. tanie goodram albo wydajniejsze i równie tanie A-DATA. Kolejna rzecz to rozdzielczość( w twoim przypadku nie ma znaczenia) oraz budowa GPU. SGX 544 wspiera więcej technologii i ogólnie jest wydajniejsze zegar w zegar od MALI 400, ale... układ stosowany w procesorach Mediatek to 1 rdzeniowe GPU, natomiast w takim tańszym MT6582 jest 2 rdzeniowe MSLI i mimo że Pover VR wydajniejsze to jednak dodatkowy rdzeń robi swoje - GPU MALI potrafi rozdzielić sobie zadania na 2 rdzenie (np 1 generuje trójkąty a drugi nakłada tekstury i zajmuje się antialiasingiem) a w przypadku Pover VR w rodzinie 6589 1 rdzeń musi robić wszystko. Ostatnia sprawa to dopracowanie androida zainstalowanego w telefonie. Każdy producent przygotowuje wersję pod siebie i jedni robią to lepiej a inni gorzej. Polecam przeszukać forum android.com.pl oraz XDA - znajdziesz tam wiele tweaków do androida(także dla telefonów z MT6589) ,np tweaki dla pamięci, init.d,vold.fstab, czy szereg uniwersalnych tweaków dla build.prop, znajdziesz też informacje na temat odex - to bardzo ważne czy system i aplikacje w nim są odexed czy de-odexed bo wpływa to na wydajność.
zriel
AKTYWNY
 
Posty: 650
Dołączył(a): poniedziałek, 9 września 2013, 14:37
Pochwały: 31

Re: Star/Bluebo B6000 - wydajność w grach.

Postprzez xbit » sobota, 9 listopada 2013, 19:54

Dzięki za tyle informacji. Zdziwiło mnie po prostu to, że na medium GTA działało tak sobie, a nagle na MAX działa elegancko i jak na razie tak jest.

Przygotowuję się do wgrania ROM'a: http://www.needrom.com/mobile/b6000-ito ... -13-15-08/, ponieważ jest zrobiony z nowszej wersji stockowego - mój jest z czerwca, ale na razie czytam jak to zrobić.

Co do forów takie podałeś to na pewno poczytam :)
xbit
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 7 października 2013, 23:26

Re: Star/Bluebo B6000 - wydajność w grach.

Postprzez xbit » sobota, 9 listopada 2013, 21:24

A czy są jakieś zauważalne różnice w tych kartach UHC-I a powiedzmy Class4? Class 4 są troszkę tańsze.

Czy warto dopłacić? W telefonach ma to jakieś znaczenie?
xbit
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 7 października 2013, 23:26

Re: Star/Bluebo B6000 - wydajność w grach.

Postprzez zriel » sobota, 9 listopada 2013, 23:09

Są bardzo zauważalne różnice w prędkościach zapisu,odczytu i żywotności - UHS-I są specjalnie opracowane dla współczesnych urządzeń mobilnych, czyli smartfonów,tabletów itp. a class 4 to staroć i padaka, nadają się jak np. nagrasz tam jakiś plik i go nie ruszasz, w codziennym użytkowaniu class 6 to minimum ale i tak przy użytkowaniu wielu programów, instalacji dużych gier, czy też robieniu zdjęć w wysokiej rozdzielczości lub nagrywaniu video HD się nie sprawdzają a co dopiero class 4. Ceny na class 4 są tak atrakcyjne bo nikt tego już nie chce kupować i wyprzedają je często po kosztach. Do codziennego użytkowania w nowoczesnym smartfonie jak chcesz trochę oszczędzić to kup zwykłe class 10, będzie ciut wolniejsze i mniej żywotne., UHS-I są przystosowane do częstych operacji na plikach, częstego usuwania i zapisywania danych bo oprócz transferów równie ważne we współczesnym smartfonie tak jak w dyskach SSD jest ilość IOPS - czyli ile operacji wejścia/wyjścia(żądań dostępu do pojedynczej komórki w celu odczytu lub zapisu i odpowiedzi na nie) w ciągu sekundy jest w stanie nośnik pamięci wykonać. Podsumowując : jak mawia znane przysłowie "tanie mięso psy jedzą" - gdzie można oszczędzić tam można, minimum co jest zalecane to class 10 ale one w smartfonie/tablecie/kamerze cyfrowej będą mniej żywotne i obsłużą mniejszą ilość IOPS.Dodatkowo jeśłi nie masz najnowszego androida 4.3 to nie masz natywnej obsługi TRIM(na niższych wersja ale tylko Jelly Bean działa fs.trim, program który dodaje obsługę tej technologii) co wpływa dodatkowo na fragmentację danych i zamulenie androida właśnie ze względu na podsystem pamięci masowej. Przy class 4 dopiero by była tragedia. A Class 10 UHS-I takie drogie nie jest - 16 GB good ram to poniżej 50 zł, tak samo ciut wydajniejsza A-DATA, 32 GB Goodram to koszt ok. 80 zł.
zriel
AKTYWNY
 
Posty: 650
Dołączył(a): poniedziałek, 9 września 2013, 14:37
Pochwały: 31

Re: Star/Bluebo B6000 - wydajność w grach.

Postprzez xbit » niedziela, 10 listopada 2013, 00:19

Przekonałeś mnie - wezmę 16GB Goodrama UHC-I - znalazłem w moim mieście do zamówienia za 39zł :) - z 32GB podobno są problemy w moim telefonie a i tyle nie potrzebuję pamięci, wcześniej w iPhone było aż nadto.

A czy mogę zrobić kopię systemu jak jest teraz? Bo chcę wgrać nowy ROM, ale chciałbym zostawić ten w razie czego. ROM wgrywać wedle opisu z tego forum?
xbit
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 7 października 2013, 23:26

Re: Star/Bluebo B6000 - wydajność w grach.

Postprzez zriel » niedziela, 10 listopada 2013, 13:17

Możesz zrobić kopię jak najbardziej. Potrzebujesz sterowniki do swojego telefonu, programy : MTK Droid Tools, SP Flash Tool, araz apka dostępna w sklepie google play "moibile uncle" .
Opcje są 2 - Instalujesz sterowniki i robisz kopię softu przy pomocy SP Flash Tool(może to wymagać wprowadzenia telefonu w tryb fastboot). Druga opcja to zrootowanie telefonu przy pomocy MTK Droid(root i tak Ci się przyda), jak już zrobisz root telefonu to instalujesz apkę mobile uncle i przy jej pomocy w swoim telefonie zainstalujesz tzw. CWM - czyli Clock Work Mod Recovery, jest to tryb Recovery ze swoim menu i narzędziami, jedna z opcji umożliwoa zrobienie kopii rom-u razem ze wszystkimi danymi,ustawieniami i zaistalowanymi programami. Jak by jej nie było lub nie działała to po zrobieniu roota i CWM recovery instalujesz dodatkowo z google play apkę nandroid backup - wtedy będziesz mógł robić backup z poziomu systemu jak i CWM recovery(backup z CWM i nandroid znajduje się na karcie pamięci). Samo CWM (wraz z rootem którego wymaga) przyda Ci się też do instalacji nowych ROM-ów. Jednakże o ile SP Flash Tool instaluje soft z obrazów i przygotowuje pamięć telefonu przed instalacją to już w przypadku CWM soft jest w postaci spacjalnie spreparowanych archiwów .zip i musimy w CWM sami przygotować telefon. Robimy to w następujący sposób :
Archiwum .zip z nowym ROM-em umieszczamy na karcie pamięci - bezpośrednio (w tzw root directory) nie w żadnym katalogu.
- w głównym menu CWM wybieramy opcje wipe data/factory reset a później wipe cache
- w menu mounts and storage wybieramy kolejno format cache,format data, format system. należy pamiętać aby przypadkowo nie wybrać format sd bo wtedy sformatujemy kartę na której jest nasz nowy soft :)
- w menu advanced wybieramy kolejno wipe dalvik oraz wipe battery stats
- wracamy do głównego menu i wybieramy install zip from sd card, a później choose zip manually, w tym momencie znajdziemy się w eksploratorze i będziemy mogli wskazać na swojej karcie pamięci plik z nowym softem
- po wskazaniu pliku potwierdzamy swój wybór i zaczyna się instalacja

Większość nowych ROM-ów zawiera tzw. aroma installer, czyli instalacja oparta jest na wizualnym kreatorze w którym możemy wybrać model telefonu na którym będziemy soft instalować( w przypadku ROM-ów dla kilku urządzeń), dodatkowe opcje oraz składniki systemu. Bardzo często Aroma installer umożliwia też deinstalację, przywrócenie lub zmianę poszczególnych opcji i komponentów systemu bez konieczności ponownej instalacji całego ROM-u i związanej z tym utraty danych i ustawień.

To by było tyle, życzę powodzenia w pierwszym instalowaniu custom rom-u, oby Ci telefonu nie ucegliło(w razie czego zawsze możesz tu napisać o pomoc).
zriel
AKTYWNY
 
Posty: 650
Dołączył(a): poniedziałek, 9 września 2013, 14:37
Pochwały: 31

Re: Star/Bluebo B6000 - wydajność w grach.

Postprzez xbit » środa, 13 listopada 2013, 19:50

siemka!

kupiłem tą kartę UHC-I GoodRam 16GB i jak wkładam ją do telefonu to wyświetla ,,Uszkodzona karta SD" - jak próbuję ją formatować to parę razy pojawia się i znika w ustawieniach i kiszka. Pod windowsem karta działa.

co jest nie tak?

ps. sformatowałem kartę pod windowsem i ruszyła :). Przerzucając 2GB plik mam prędkość 10-13mb/s. To ok?
xbit
 
Posty: 28
Dołączył(a): poniedziałek, 7 października 2013, 23:26


Powrót do STAR



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Reklama