• Reklama

Pomoc i wytłumaczenie paru kwestii

Opinie, pomoc, aktualizacje , porównania i recenzje
Xiaomi mi2, Xiaomi Red Rice, Xiaomi Redmi 1S. Xiaomi M3, Xiaomi MI4

Pomoc i wytłumaczenie paru kwestii

Postprzez nikt1092 » 19 maja 2016, o 22:50

Witam,
mój wieloletni telefon powoli zaczyna odmawiać posłuszeństwa, więc zacząłem szukać czegoś nowego. Kolega zainteresował mnie głębiej tematyką chińskich smartfonów. Rzecz w tym, że jestem kompletnie zielony w tych sprawach i chciałbym spytać o kilka kwestii, które mnie nurtują.
Najbardziej do gustu przypadł mi Redmi 3 Pro. Polecacie ten telefon? Warto dopłacać do wersji Redmi Note 3 Pro?
Gdzie kupować telefon? Polskie sklepy? Allegro? A może sprowadzać z Chin?
Czy może mi ktoś mniej więcej wytłumaczyć o co chodzi z tym bootloaderem ( wiem co to jest w teorii)? Czemu to służy? Jest to konieczny zabieg czy opcjonalny? Wiąże się z jakimś ryzykiem? Słyszałem, że podobno Xiaomi w 2016 r. zaczęła uniemożliwiać ten zabieg ( wiąże się to z utratą gwarancji, niepoprawnym działaniem telefonu?).
Kolejne kwestia jest następująca. Zamawiam telefon, przychodzi z Chin lub z polskiego Allegro bądź innego sklepu. I co dalej? Jest on gotowy do użycia? Wkładam kartę i cieszę się nowym sprzętem? Czy jednak dostaje chińskie znaczki i jestem zmuszony wgrywać nowe oprogramowanie i jeżeli tak to czy to również jest bezpieczne ( głownie chodzi mi o problemy z gwarancją, złym działaniem telefonu)?
Jak wyglądają sprawy gwarancyjne w przypadku telefonu zakupionego w Chinach jak i polskich sklepach ( widziałem, że różne serwisy oferują gwarancję, ale czy to prawdziwe gwarancje, czy może "pseudo")?

Z góry dziękuję jakiejś obeznanej duszyczce, która by mogła odpowiedzieć na moje pytania. Nie mogłem na forum znaleźć postu od laika, który by prosił o takie łopatologiczne wyjaśnienie sprawy, lecz jeżeli takie coś istnieje to proszę się nie krępować, opieprzyć mnie i kazać szukać dalej ( bądź troszkę naprowadzić jakimś linkiem).

Pozdrawiam. :)