• Reklama

JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez szkielet6 » poniedziałek, 19 maja 2014, 10:12

Mój tracking przedwczoraj zaczął działać. Spór mam otwarty nadal kończy się dzisiaj za 6 godz ale chińczyk się do niego nie odniósł. Czy mam go zamknąć ( i czy wtedy chińczyk z automatu dostanie swoją kasę a ja w razie czego jak przesyłka nie dotrze do mnie nie będę miał już szansy na odzyskanie moich pieniędzy?) i czy czekać. Tylko jak spór się zakończy to z automatu dostanę pieniądze?
Nie chciałbym takiej sytuacji że dostanę zwrot a za tydzień dojdzie przesyłka bo Chińczyk już nic nie sprzedaje i w razie w nie będę miał jak się z nim rozliczyć
Proszę o w miarę szybką odpowiedz
Czy jak zamknę spór mogę go ponownie otworzyć przed upływem 60 dni???
szkielet6
 
Posty: 55
Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2014, 14:30

Reklama

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez bontek » poniedziałek, 19 maja 2014, 10:47

Jak dasz CANCEL DISPUTE mozesz go potem ponownie otworzyc przed ostatecznym terminem dostarczenia paczki. Jesli czas na dostarczenie paczki rowniez sie konczy to po tym terminie sporu juz nie otworzysz.
bontek
AKTYWNY
 
Posty: 245
Dołączył(a): sobota, 23 marca 2013, 22:03
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 5

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez szkielet6 » poniedziałek, 19 maja 2014, 11:03

ok fajnie a anulowanie sporu nie jest jednoznaczne z tym ze chińczyk dostanie od razu kasę?? Dostanie ją dopiero jak potwierdzę odebranie towaru?? Co Ty byś zrobił na moim miejscu - anulował byś spór skoro tracking zaczął działać. Paczka wczoraj wyszła z Guangdong a tracking dostałem 29.o4
szkielet6
 
Posty: 55
Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2014, 14:30

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez bontek » poniedziałek, 19 maja 2014, 11:43

Ja mam taka zasade w "zabawie" z Chinczykami:

Jesli otwieram spor z powodu braku track number niedlugo po nadaniu paczki,
to nigdy go nie anuluje - czekam na reakcje Chinczyka.
Czesto jest tak ze, Chinczyk podaje fake number do systemu Aliexpress w nadziei,
ze kupujacy nie bedzie sprawdzac podanego numeru a jak wiadomo,
albo taki nie istnieje w ogole albo nalezy do zupelnie kogos innego jak to mialem kilka dni temu, gdzie po raz kolejny Chinczyk chcial znowu mnie oszukac gdzie podal numer paczki do Turcji twierdzac abym nie martwil sie bo to prawidlowy numer tylko to na poczcie popelnili blad :))) IDIOTA - ma Polakow za debili :)

Spor otworzylem , kase oczywiscie zwrocili a Chinczyk przestal sie burzyc dostal negatywa i po sprawie.
A na dodatek to byla dosc duza firma ale po komentarzach innych widzialem, ze czesto stosowal takie praktyki
a nieswiadomi ludzie zapewne nie robili nic po otrzymaniu rzekomego numeru paczki a czas 60 dni mijal bezpowrotnie i jak wiadomo po tym terminie nic juz nie zrobisz dlatego ZAWSZE OTWIERAJ SPOR GDY NIE DOSTALES NUMERU PACZKI LUB GDY PODANY NUMER NIE POSIADA WIDOCZNEGO STATUSU PRZESYLKI NA STRONIE TRACKINGOWEJ.

Jesli Chinczyk sie odezwie w sporze to ok - wtedy zapewne tez sam na niego odpowie, jesli nie odpisze nic to znaczy ze bylo cos na rzeczy...a jak to bylo w kilku moich przypadkach - to jego strata - za gapowe sie placi...albo dostaniesz towar i zwrot kasy jesli okaze sie ze rzeczywiscie paczke nadal albo tylko zwrot kasy jesli rzeczywiscie paczka nigdy nie zostala nadana....

Ja bym zostawil otwarty spor - decyzja nalezy do Ciebie
bontek
AKTYWNY
 
Posty: 245
Dołączył(a): sobota, 23 marca 2013, 22:03
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 5

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez szkielet6 » poniedziałek, 19 maja 2014, 12:17

Rozumiem. Tylko kwestia jest taka, że chińczyk się nie odzywa i może się już nie odezwać bo nic nie sprzedaje i jest cały czas offline a mój tracking zaczął działać i pokazuje mi ze przesyłka została wczoraj wysłana do Polski. Myślałem żeby zamknąć spór a w razie czegoś jak przesyłka jednak nie dojdzie to przed końcem ochrony założyć spór jeszcze raz - co Ty na to ???
szkielet6
 
Posty: 55
Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2014, 14:30

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez bontek » poniedziałek, 19 maja 2014, 12:25

Napisalem Ci.
Jesli chcesz zwrot kasy juz teraz i jednoczesnie otrzymac paczke ktora moze (ale nie musi) okazac sie niezgodna z tym co zamowiles to nie anuluj sporu - zostaw jak jest.
Jesli jednak chcesz zachowac sie jak przystalo na "uczciwego Polaka" anuluj spor i poczekaj jak otrzymasz przesylke - jesli cos bedzie nie tak wtedy ponownie otworzysz spor tylko pamietaj o zachowaniu terminow...
bontek
AKTYWNY
 
Posty: 245
Dołączył(a): sobota, 23 marca 2013, 22:03
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 5

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez szkielet6 » poniedziałek, 19 maja 2014, 12:26

No i właśnie o to drugie rozwiązanie mi chodziło kolego. Mam jeszcze 40 dni ochrony więc jak przed upływem tego czasu paczka się nie pojawi założę spór jeszcze raz. Jestem uczciwy i chce tylko towar który zamówiłem :) Pozdrawiam
szkielet6
 
Posty: 55
Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2014, 14:30

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez hudyj » czwartek, 29 maja 2014, 18:38

Witam. Mam nadzieję że piszę w dobrym temacie.
Bardzo prosiłbym o rade.
Towar który zamówiłem nie działa prawidłowo i oczywiście natychmiast otwarłem spór z full refund. Sprzedawca zaproponował pełny zwrot jeśli dam mu 5 gwiazdek w opiniach i anuluje spór. Poprosił też o moje konto paypal. Za zakup płaciłem kartą płatniczą a konta paypal nie posiadam i raczej nie zamierzam zakładać.
Czy sprzedawca może dokonać zwrotu na kartę? Co sądzicie o propozycji 5 gwiazdek i anulowaniu sporu? Czy można go później otworzyć?
hudyj
 
Posty: 58
Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2014, 16:47

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez bontek » czwartek, 29 maja 2014, 18:44

walek !
nie idz mu na reke
Niech nie robi scen i zgodzi sie normalnie na full refund przez Aliexpress a powiedz mu ze 5 gwiazdek oczywiscie wystawisz jak przystanie na Twoja propozycje
a Ty otrzymasz zwrot na karte platnicza a nie na PAYPAL
bontek
AKTYWNY
 
Posty: 245
Dołączył(a): sobota, 23 marca 2013, 22:03
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 5

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez leonard7080 » piątek, 30 maja 2014, 19:35

Witam.
Zakupiłem telefon i nie zgadza się z opisem:http://www.aliexpress.com/snapshot/6081812473.html jest to opis z dnia zakupu i Chinol pisał, że jest 8 rdzeniowy a teraz zmienił na http://www.aliexpress.com/item/New-2014-mobile-phone-5-0-inches-touch-Android-smartphone-supports-2G3G-network-phone-weimi4G-free/1812641878.html. Doszedłem do tego po wejściu w menu telefonu (wciskając vol- i power) i tam siedzi procek Mk6572. Mam zamiar otworzyć spór i poradźcie, czy opisując oszustwo Chinola będę musiał dołączyć zrobione zdjęcia z menu, czy lepiej filmik, a może Ali się upomni o ich dołączenie mimo, że opis z dnia zakupu różni się od obecnego. Chcę go zwrócić Chinolowi chyba, że zwróci mi część kasy.
leonard7080
 
Posty: 7
Dołączył(a): wtorek, 4 lutego 2014, 18:46

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez szczypiorek » sobota, 31 maja 2014, 18:57

Witam,
Leonardo 7080 wiesz mam podobny problem.napisał MTK 6582 a znalazłem że jest MK6589. Ponadto zdjął aukcję że nic nie można zobaczyć ale odszukałem kopię i posiadam wersje tekstową
Doszło jeszcze uszkodzenie telefonu wyświetlacza, brak etui w paczce i po dwóch dniach padł mi przycisk dotykowy. Nagrałem również filmik przy otwieraniu paczki , jak również niedziałający klawisz i
dałem link chińczykowi oraz w sporze załączyłem zdjęcia. Sama paczka była dobrze zabezpieczona.
Chińczyk zaproponował bym odesłał telefon i przyśle mi nowy lub zwróci mi 20$ o ile dobrze rozumiem:
"hi my friend. You would like to send the phone back to me and then I send a new one to you? Or you would like I pay 20 dollar for you?". Dałem za paczkę 169$
wstępnie w sporze zaznaczyłem że chcę zwrot całości bez odesłania. (ogólnie już nie chcę od niego nic)
Proszę Was drodzy koledzy i koleżanki o pomoc, jak to ugryźć?
Przydadzą mi się wasze opinie.... Był to mój pierwszy zakup i jest pierwszy spór....
Załączniki
Przechwytywanie1.JPG
Przechwytywanie1.JPG (31.68 KiB) Przeglądane 2131 razy
Przechwytywanie.JPG
uszkodzenia
Przechwytywanie.JPG (39.56 KiB) Przeglądane 2131 razy
szczypiorek
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2014, 00:47

Re: JAK OTWORZYĆ SPÓR NA ALIEXPRESS

Postprzez bontek » sobota, 31 maja 2014, 19:20

Wg mnie w obu opisanych orzypadkach powyzej, wnioskowalbym o FULL REFUND ale wiem, ze Aliexpress i tak zasadzi by oddac Wam tylko czesc kasy. Mialem podobny przypadek co pierwszy kolega - dostalem zupelnie inny telefon o innej specyfikacji niz powinien byc...zamiast dual sim dostalem single sim, zamiast 6589 dostalem mtk6572 etc etc...zgadzalaa sie tylko wielkosc wyswietlacza - nawet ram byl imniejszy - 512 zamiast 1gb - mimo to Aliexpress na moj wnisek ze 149$ zwrocillo mi 30% - do wyboru mialem jeszcze mizliwosc odeslania do sprzedawcy ale wybralem partial refund 30% z czego dostalem cos kolo 50$... Telefonu nie odsylalem bo i tak juz zostal w miedzyczasie sprzedany...
Z mojego doswiadczenia Aliexpress przy sporach ktorych kwota dotyczy sumy powyzej 100$ nigdy nie daje full refund...zawsze jest partial refund lub odseslanie do sprzedawcy i wtedy dopiero masz mozliwosc dostania FULL REFUND lub wymiana na nowy wedle uznania. Nigdy nie bedziesz mial tak ze zostawisz sobie dana rzecz a oni zwroca Ci cala kwote...
Przy mniejszych kwotach oczywiscie - mam tak bardzo czesto....

Zostaje zatem przepychanie sie z Chinczykiem o jak najwyzsza refundacje lub jak wolisz zwrot/odeslanie towaru ale tylko przy akceptacji Aliexpress - nigdy poza aukcja - wtedy dostaniesz full refund.
Koszt wysylki do Chin do 12-20 zl mniej wiecej - odsylalem pare razy tableta, telefon...
Decyzja nalezy do Was
bontek
AKTYWNY
 
Posty: 245
Dołączył(a): sobota, 23 marca 2013, 22:03
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 5

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama