• Reklama

[aliexpress] Czy da się anulować nie zapłacone zamówienie?

Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE

[aliexpress] Czy da się anulować nie zapłacone zamówienie?

Postprzez ra-vau » 1 mar 2013, o 23:29

Witam,

temat zakładam, bo może ktoś wie jak mi pomóc, jakie kroki powinienem poczynić, by odkręcić bład który powstał przy składaniu mojego pierwszego zamówienia na alliexpress. :oops: może się ta wiedza komuś przyda, w końcu co chwilę dołącza ktoś nowy :)


Założyłem konto w mBanku, itd... wybrałem telefon, dokonuję zakupu, aktywowałem kupon od allie na 5$, podczas zamawiania, wybrałem go, nacisnąłem 'dalej', po czym zorienotwałem się, że nie dodałem tekstu/wiadomości dla sprzedawcy, więc odruchowo wcisnąłem wstecz. Wkleiłem swoją wiadomość, ale... zorientowałem się, że kwota za telefon nie jest już pomniejszona o te 5$, a kupon nie widoczny (brak wyboru). Wkurzony (5rano), nacisnąłem 'dalej', wpisałem dane z karty i zapłaciłem pełną kwotę - po 10 min info na maila Payment successfully made. Zorientowałem się jednak, że przy zamówieniu coś się namieszało, bo obecnie w moich My Orders widnieją dwie transakcje, z czego jedna ma status Awaiting Shipment z czasem odliczanym, a druga Awaiting Payment .


Rozumiem poprzez dwa numery zamówień, że system po 'daniu wstecz', rozpoczął zamawianie następnego telefonu - stąd brak kuponu. Jak mam anulować zamówienie, to nie zapłacone? Po wejściu na View Detail mam info:


Kod: Zaznacz cały
Kod został ukryty, aby go zobaczyć zarejestruj się lub zaloguj!



Po wejściu w My Coupons mam dane:
(1)All Coupons, (0)Pending, (0)Valid, (1)Inactive, (0)Used, (0)Expired

28 Feb,2013 20:24:28 ~ 07 Mar,2013 20:24:28 Only used on one order value ≥ US $25.00




Pogodzić się z tym, że kupon przepadł? Jego ważność to 7dni, a zakup nie zapłacony zostanie anulowany dopiero za 19dni o ile dobrze rozumiem. Pisać do sprzedawcy, że system/ja coś poknocił (dając wstecz, rozpoczął 'następną transakcję', pomimo tego, że cofnąłem się tylko do okna w którym dodaje się wiadomość do sprzedawcy przy kupnie), aby anulował te zamówienie - ma taką możliwość? Czy to alliex odpowiada za to, a sprzedawca nie ma takiej opcji? Jakie są i czy są konsekwencje anulowania zamówienia, które nie zostało zapłacone? Czy kupon o ile uda się anulować zamówienie, zostanie 'przywrócony' ?


Dodaję screeny, by lepiej zobrazować moją sytuację:

[center]Obrazek

Obrazek

Obrazek[/center]
Avatar użytkownika
ra-vau
NewsMan
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 9 lut 2013, o 18:26
Lokalizacja: ChRL
Pochwały: 114
Telefon:: V967S

Reklama

Postprzez maciejwr » 2 mar 2013, o 00:14

Pisze na drugim screenie ;)
Po 19 dniach zamówienie, automatycznie zostanie anulowane.
maciejwr
 
Posty: 95
Dołączył(a): 25 gru 2012, o 00:32
Lokalizacja: London / UK

Postprzez ra-vau » 2 mar 2013, o 01:03

Ok. Tyle też przeczytałem... ale ja chcę go anulować, albo by sprzedawca/obsługa anulowała go teraz/dziś/jutro, czy jest to możliwe? Skoro nawet płatności nie dokonałem? Szkoda mi tego bonusu 5$, który przepadnie bo się zagapiłem/bo był błąd jakiś.
Avatar użytkownika
ra-vau
NewsMan
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 9 lut 2013, o 18:26
Lokalizacja: ChRL
Pochwały: 114
Telefon:: V967S

Postprzez maciejwr » 2 mar 2013, o 01:38

Z tego co wiem, to nie da się anulować, tuż po zakupie. Możesz zapłacić i jak płatność zostanie zweryfikowana przez system, anulować zakup (jeszcze przed wysyłką, pojawia się przycisk). Drugim sposobem jest tak jak pisałem brak płatności wtedy po wyznaczonym czasie zakup zostaje także anulowany.

Sprzedawca nie ma możliwości anulowania transakcji przed zapłatą.
maciejwr
 
Posty: 95
Dołączył(a): 25 gru 2012, o 00:32
Lokalizacja: London / UK

Postprzez Shaq » 28 mar 2013, o 10:41

Czy jeżeli pieniądze zniknęły mi z karty a mi przed wysyłką coś się odwidziało, to mogę anulować transakcję? Coś mnie to kosztuje ewentulanie?
Shaq
 
Posty: 105
Dołączył(a): 18 lut 2013, o 21:31
Lokalizacja: ZG

Postprzez maciejwr » 28 mar 2013, o 12:46

Transakcja musi jeszcze zostać zatwierdzona przez Aliexpress (przeważnie 24h od wpłaty). Wtedy ukazuje się przycisk do anulowania zamówienia. Jest aktywny do czasu wysyłki przez sprzedającego. Normalnie nic to nie kosztuje, ale trzeba wziąć pod uwagę różnicę kursu z dnia wpłaty, a zwrotu kwoty. Więc przeważnie ciut mniej się dostaje.
maciejwr
 
Posty: 95
Dołączył(a): 25 gru 2012, o 00:32
Lokalizacja: London / UK


Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama
cron