• Reklama

Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już standard?

Dowiesz się tu jak robić zakupy na aliexpress, jak płacić na aliexpress, czy zapłacisz cło i Vat, co robić jak telefon zostanie zatrzymany przez celników, jak odesłać telefon do chin, jak prowadzić spór na aliexpress, zwrot płatności z aliexpress, reklamacje, gdzie śledzić przesyłki i nie przegapisz też promocji na aliexpress i innych chińskich sklepach.
Regulamin działu
Zakładając nowy watek upewnij się, czy taki sam temat nie został już poruszony na forum (w tym celu użyj opcji 'szukaj')
Nowo tworzone wątki: w złych działach/na poruszane wcześniej tematy/z pytaniami na które już wielokrotnie udzielono odpowiedz będą ZAMYKANE / USUWANE

Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już standard?

Postprzez Flyagaric » wtorek, 22 listopada 2016, 16:38

68 dni i status przesyłki ani drgnie. Najpierw dostałem fałszywy/zły numer tracka dopiero po interwencji podali ten. Mam więc otwartą dysputę. Otworzyłem ją przed upływem ochrony - sprzedawca oczywiście nie chce refundować, każe czekać. Myślałem, ze choć Ali będzie po mojej stronie ale nie ... oto co dostałem:

Kod: Zaznacz cały
Due to aviation security upgrade, packages by China post registered air mail and ePacket to your country might have been delayed. As is described on our website, full refunds for non-on-time-delivery orders are not available for the following circumstances: Other exceptional circumstances outside the control of AliExpress.com. (Please refer to: http://www.aliexpress.com/buyerprotection/seller_guaranteed.html#1). For this reason, we have extended the Seller's Guaranteed Delivery Time by 15 calendar days. We apologize for any inconvenience this logistics delay may have caused and appreciate your patience.


Jak są jakieś problemy z ich pocztą, to wypada reklamować. Ja tego zrobić nie mogę, a sprzedawca się nie kwapi. Ali mnie olało.

A przecież jest na aukcji to:
Obrazek

Czy wy tez doświadczacie takiego podejścia Ali? Pozmieniało się i eskalować nie można, samo się eskaluje. Z pomocą się nie śpieszą, bo na werdykt czekałem 6 dni...
Odpowiedzieć na ich 'judgment' nie można, muszę brać co dają. Jakoś tak nie bardzo odczuwam ich wsparcie.
Dodam, że przedmioty zamówione później, doszły już dawno wszystkie. Autentycznie już mi się odechciało tego zakupu.
czy to jakaś ogólna tendencja, czy was lepiej traktują?
Kod: Zaznacz cały
[cyt. @ra-vau]nie rób sobie kłopotów kupując leegouleluleleaoukitephony. 
Kup u nas w biedronce, coś w tych pieniądzach (...) a dostaniesz 2lata gwarancji
Flyagaric
VIP
 
Posty: 2629
Dołączył(a): czwartek, 7 maja 2015, 22:38
Pochwały: 52

Reklama

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez blue_voyager » wtorek, 22 listopada 2016, 16:44

Dość mocno zmieniło sie stanowisko Ali w sporach. Tak jak kiedyś trzymali wyłącznie stronę klienta, tak teraz szala przechyla się często w strone sprzedawcy. Zwłaszcza tam gdzie sprzedawca nie zawinił czyli np w opóźnieniach wynikających z winy poczty.
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5635
Dołączył(a): niedziela, 16 czerwca 2013, 12:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 205
Ostrzeżenia: -1

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez Flyagaric » wtorek, 22 listopada 2016, 16:46

Będę brał na to poprawkę, ale trochę mi się nie podoba, że nie dotrzymują udzielonych gwarancji - ani sprzedawcy, ani - co gorsza - Ali.
75 dni czekania, a i tak nie wiem, czy mu jeszcze extra czasu nie dodadzą.
Kod: Zaznacz cały
[cyt. @ra-vau]nie rób sobie kłopotów kupując leegouleluleleaoukitephony. 
Kup u nas w biedronce, coś w tych pieniądzach (...) a dostaniesz 2lata gwarancji
Flyagaric
VIP
 
Posty: 2629
Dołączył(a): czwartek, 7 maja 2015, 22:38
Pochwały: 52

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez elephant_ml » wtorek, 22 listopada 2016, 17:01

Też ostatnio tego doświadczyłem. Kupiłem ładowarkę samochodową, która po podpięciu odbiornika zaczynała zakłócać radio samochodowe a jak już się nagrzała, to się rozłączała co chwilę. Sprzedawca się uparł, że mam mu ją odesłać a on prześle do sprawdzenia do serwisu ;-) . Oczywiście nie będę odsyłać ładowarki za 2 dolary i płacić za wysyłkę 8 dolarów. Zostawiłem spór i czekałem na reakcję Aliexpress. Na tydzień przed końcem sporu poprosili o udokumentowanie problemów. No to nagrałem 2 filmy, jeden jak szumi radio i drugi jak po pewnym czasie się rozłącza. Dołączyłem je do korespondencji z nimi. No i w tym momencie kontakt się urwał. Dla mnie żadnej odpowiedzi, a pełna kasa poszła do sprzedawcy.
O 2 dolary się szarpał nie będę, ale definitywnie mnie zlali. Oczywiście poszły odpowiednie komentarze dla sprzedawcy i dla serwisu Aliexpress za obsługę sporu. Ładowarka wylądowała w śmieciach.

Wysłane z mojego Honor 8 przy użyciu Tapatalka.
----------------

Marcin
elephant_ml
 
Posty: 113
Dołączył(a): piątek, 5 października 2012, 21:03
Lokalizacja: małopolska
Pochwały: 2

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez KarlosW » wtorek, 22 listopada 2016, 17:20

Dlatego od dawna wolę już PayPal..
Na Ali tylko pierdoły..

By THL W200
Avatar użytkownika
KarlosW
VIP
 
Posty: 1828
Dołączył(a): środa, 13 listopada 2013, 21:06
Lokalizacja: PL
Pochwały: 25

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez marcoos1 » wtorek, 22 listopada 2016, 17:33

Ali nie pali się do refundu za czas szczególnie w przypadkach jak to wysyłane jest "aliexpress standard shipping" czy jakoś tak. Dlatego, że to oni jakoś biorą za to odpowiedzialność. Dlatego wolę CN, HK czy inne poczty (nawet nierejestrowane).
marcoos1
VIP
 
Posty: 1128
Dołączył(a): wtorek, 14 stycznia 2014, 00:37
Pochwały: 39

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez Flyagaric » wtorek, 22 listopada 2016, 17:39

Tu było właśnie CN - via China Post Registered Air Mail.
Kod: Zaznacz cały
[cyt. @ra-vau]nie rób sobie kłopotów kupując leegouleluleleaoukitephony. 
Kup u nas w biedronce, coś w tych pieniądzach (...) a dostaniesz 2lata gwarancji
Flyagaric
VIP
 
Posty: 2629
Dołączył(a): czwartek, 7 maja 2015, 22:38
Pochwały: 52

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez blue_voyager » wtorek, 22 listopada 2016, 17:44

Jest jeszcze druga strona medalu. Kupujący po prostu naduzywali sporu często w sposób nieuczciwy, wystarczyło czasami poczytać forum żeby widzieć co ludzie potrafią zrobić. Teraz cierpią na tym uczciwi klienci.
Sprzedam:
Szkła, folie, etui do chińskich telefonów - duży wybór.

FAQ DZIAŁU ZAKUPÓW
Avatar użytkownika
blue_voyager
VIP
 
Posty: 5635
Dołączył(a): niedziela, 16 czerwca 2013, 12:54
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 205
Ostrzeżenia: -1

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez marcoos1 » wtorek, 22 listopada 2016, 18:01

Też prawda. Ludzie tu zakładali spór po 55 dniach, myśląc ze wtedy po 60 dniach już zwrot będzie na koncie.
A niektórzy straszyli zwrotem paypal wcześniej, bo tydzień paczka ma ten sam status i minęło 30 dni a paczka jeszcze nie w domu (poprzednia była po 15 dniach).
I to samo będzie jak ludzie zaczną odmawiać odbioru paczek, które trafiły na VAT. Jak dla mnie za odmowę odbioru pieniądze powinny być niezwracane. Dla mnie to to samo co kupno towaru w sklepie i zostawienie go obok ochroniarza przy wyjściu (bez słowa wyjaśnienia czyli zapłaciłem ale już go nie chcę, kasy też nie chcę).

W zeszłym tygodniu dostałem paczkę po 71 dniach i żadnego sporu nie otwierałem (miałem zamiar otworzyć po 75 dniach czyli 2 tygodnie po gwarancji dostawy). Oczywiście dbam, żeby sprzedający przedłużył odpowiednio ochronę kupującego.
marcoos1
VIP
 
Posty: 1128
Dołączył(a): wtorek, 14 stycznia 2014, 00:37
Pochwały: 39

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez Flyagaric » wtorek, 22 listopada 2016, 18:07

Racja, racja, ale to powinna bardziej być lekcja dla sprzedawców - w sensie: 'uważajcie co gwarantujecie', bo u tych co dają tylko 30 dni ochrony, to często muszę aplikować o przedłużenie. Wina jest po obu stronach - kupujący nadużywali narzędzi dostarczonych lekkomyślnie przez sprzedających. Tutaj Ali faktycznie powinno im pomagać.
Natomiast ten przypadek, to ostrożny gościu - dał na start 60. Ali gwarancje, które daje ma za nic.
Przypasuję trochę z nimi i przejdę na drobnicę. PayPal faktycznie wydaje mi się nagle pewniejszy.

marcoos1 napisał(a):...
W zeszłym tygodniu dostałem paczkę po 71 dniach i żadnego sporu nie otwierałem (miałem zamiar otworzyć po 75 dniach czyli 2 tygodnie po gwarancji dostawy). Oczywiście dbam, żeby sprzedający przedłużył odpowiednio ochronę kupującego.


To brzmi pocieszająco. Z resztą, nie mam wyjścia jak czekać.
Niemniej, popatrz na obrazek jaki wkleiłem - gwarantują zwrot, czy nie? Sprzedawca kasy nie traci, ale musi się użerać z pocztą chińską podczas reklamacji, dlatego nie chcą zwrotów robić. Przyjmuję, że może im się zdarzyć, ale dotąd jeszcze tak u mnie nie było, żeby coś doszło po tak długim czasie.
Kod: Zaznacz cały
[cyt. @ra-vau]nie rób sobie kłopotów kupując leegouleluleleaoukitephony. 
Kup u nas w biedronce, coś w tych pieniądzach (...) a dostaniesz 2lata gwarancji
Flyagaric
VIP
 
Posty: 2629
Dołączył(a): czwartek, 7 maja 2015, 22:38
Pochwały: 52

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez marcoos1 » wtorek, 22 listopada 2016, 18:18

Paczka china registered czyli masz śledzenie. Widzisz gdzie paczka jest (teoretycznie oczywiście). Jak zaginie po drodze to też to będzie widać, więc spór wygrasz (ale nie po 60 dniach, tylko później). Jak paczka leci (tylko wolno) to się nie martw.
60 dni gwarancji to standard (mało osób daje mniej). Zauważ, że czasem paczka miesiąc potrafi być w kraju zanim dotrze do domu.
marcoos1
VIP
 
Posty: 1128
Dołączył(a): wtorek, 14 stycznia 2014, 00:37
Pochwały: 39

Re: Ali przeciąga mi dysputę, czy tylko mi, czy to już stand

Postprzez Flyagaric » wtorek, 22 listopada 2016, 18:24

Tracking jest - jak pisałem. Właśnie dlatego zdecydowałem się na spór, że wyleciała i ponad 50 dni bez zmiany. Sprzedawcy nie ufam, bo to już drugi numer od niego.
Specjalnie się nie martwię, ale do tej pory miałem lepsze doświadczenia z ochroną Ali, a nie lubię niesłowności w biznesie.
Od teraz biorę poprawkę, ale jak znów przedłużą sprzedawcy termin, to faktycznie biorę u nich już tylko pierdółki.
Kod: Zaznacz cały
[cyt. @ra-vau]nie rób sobie kłopotów kupując leegouleluleleaoukitephony. 
Kup u nas w biedronce, coś w tych pieniądzach (...) a dostaniesz 2lata gwarancji
Flyagaric
VIP
 
Posty: 2629
Dołączył(a): czwartek, 7 maja 2015, 22:38
Pochwały: 52

Następna strona

Powrót do Zakupy w Chinach PRZEWODNIKI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bbq_boban i 1 gość

  • Reklama